10 مرحله برای کسب درآمد بیشتر از وب سایت
با توجه به سیاستهای دولت ایران برای انجام کارها بهصورت دورکاری میتوان گفت داشتن یک وبسایت خوب برای هر حرفهای چه شخصی و چه دولتی یک مزیت محسوب میشود. شاید تا چند سال آینده داشتن یک وب سایت برای هر شغل یک ضرورت محسوب شود؛ بنابراین تمام صاحبان کسبوکار و متخصصان بازاریابی یک وب سایت خوب برای خود دارند. فرض کنید شما یک مدیرعامل در صنعت هستید و به دنبال راهی هستید که مشتریان بالقوه بتوانند شما را بشناسند، چه چیزی باید ارائه دهید؟ جواب شخص من این است: ایجاد یک وب سایت و نام و یک لوگوی مناسب و قابلاطمینان ضروری است که افراد بتوانند به آن با راحتترین روش دسترسی پیدا کنند.
چرا طراحی وب سایت برای کسبوکار اهمیت دارد؟
زمانی که وبسایت خود را طراحی میکنید، یک چیز مهم را باید به یاد داشته باشید. آن مسئله مهم این است که کسبوکار شما با رهبری مستقیم شما تقویت میشود. طبق تحقیقات انجامشده هرچه مشتریان احتمالی بیشتری داشته باشید، از طریق یک وب سایت مشتریان بالقوه بیشتری میتوانید جذب کنید و با آنها از این طریق تعامل داشته باشید. درنتیجه سود بیشتری کسب کنید؛ اما شما دارید به این فکر میکنید که چطور همه مشکلات کسبوکار اینترنتی خود را پشتسر بگذارید؟ در زیر ۱۰ روش را بیان خواهیم کرد که برای شما انگیزه بیشتری برای طراحی وب ایجاد میکند.
شروع کسبوکار آنلاین
تا چندی پیش دائماً دنبال پیدا کردن راهی بودم تا بتوانم استقلال مالی پیدا کنم من هر چهقدر که تلاش میکردم احساس میکردم راهی پیدا نمیشود. طلسم شدهام و باید به اندک حقوق کارمندی قانع باشم. در شرکت استخدام میشدم، بیشتر از همه کارکنان کار میکردم ولی باز هم اوضاع بد اقتصادیام پیشرفت نمیکرد. تا اینکه یک روز بهطور اتفاقی با یک طراح سایت آشنا شدم. آشنایی که زندگیام را بهکل دگرگون کرد. قصد دارم تعدادی از تجربیات کلی را به شما آموزش دهم. من در حال مطالعه بودم که با یک جمله زیبا برخورد کردم. آن جمله این بود هرکسی میتواند حرفهای مثل طراحی سایت را یاد میگیرد سپس آن را به دیگری آموزش دهد.
فراگیر بودن استفاده از سایت
در Myemma.com یک مقاله منتشرشده که میگوید که طبق مطالعه مرکز تحقیقات Pew ، تقریباً 90 درصد آمریکاییها دارای یک تلفن همراه هستند و 45 درصد از آمریکاییها از تلفنهای خود برای مرور وب استفاده میکنند. در ایران که یک کشور جهانسومی است این آمار تقریباً مشابه است؛ و حدود 45 درصد افراد جامعه از مرور وب استفاده میکنند. این یعنی فراگیر بودن حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ.
1.استفاده از طراحی پاسخگو
هنگامیکه شما یک وب سایت را طراحی میکنید، مطمئن شوید که وب سایت شما طراحی شده است تا با نیازهای مشتریان بالقوه خود سازگار باشد، بدون در نظر گرفتن اینکه چه دستگاههایی ممکن است از آنها استفاده کنند؛ به عبارت دیگر شما یک وب سایت را ایجاد میکنید که پاسخگو یا به عبارتی ریسپانسیو باشد. طراحی پاسخگو زمانی است که سایتی را ایجاد کنید که به هر صفحه و دستگاه سازگار است؛ بنابراین شما باید یک وبسایت پاسخگو را طراحی کنید که بتواند از هر وسیلهای مانند تلفن همراه، اپل یا تبلت پشتیبانی کند؛ در غیر این صورت، بهسختی میتوانید بازدیدکنندگان را در صفحات وب خود نگهدارید.
2.وب سایت خود را ساده نگهدارید
وب سایت شما باید با سیستمهای مدیریتی ساده طراحی شده باشد. هنگامیکه شما یک وب سایت را ایجاد میکنید، باید در نظر بگیرید که مشتریهای هدفمند شما چه چیزی را از سایت شما میخواهند و سپس بهترین تلاش خود را برای اطمینان از دسترسی آسان به اطلاعات موردنظر آنها انجام دهید. برای کسب اعتبار، مردم همیشه باید بتوانند همهچیز را بدون هیچ تلاشی پیدا کنند به زبان طراحان سایت یوزر فرندلی باشد؛ و هنگامی که از سایت شما بازدید میکنند، میخواهند دسترسی به هر صفحه در عرض دو ثانیه داشته باشند. پس فراموش نکنید که به آنها امکانات ساده و آسان داده شود.
3.محتوای باکیفیت ایجاد کنید
بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما قسمت بخش وبلاگ و یا مقالات شما را بررسی میکنند. روش شگفتانگیز افزایش بازدید و جذب مشتری برای وب سایت شما، بهروزرسانی محتوای باکیفیت و بهطور منظم است. با ایجاد محتوای جذاب، آن را یک پست وبلاگ، ویدئو و یا محتوای تصویری، شما میتوانید بازدیدکنندگان علاقهمند به محصول خود را شناسایی کنید. به یاد داشته باشید، اگر محتوای شما عالی باشد، احتمال بیشتری برای اشتراک در کانالهای رسانههای اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر) وجود دارد. این کار شما را قادر میسازد محصول و یا خدمات خود را در مقابل مشتریهای بسیار بیشتری قرار دهید.
4.استفاده از صفحات فرود یا لندینگ پیج
صفحه فرود چیست؟
به صفحهای که کاربر وارد آن میشود یا اصطلاحاً بر آن فرود میآید، صفحه فرود (به انگلیسی: Landing Page) میگویند.)
در حقیقت پس از اینکه مخاطب بر روی یک بنر تبلیغاتی یا تبلیغ متنی روی آگهی کلیک میکند، وارد صفحه فرود متصل به بنر یا تبلیغ متنی میگردد. معمولاً صفحه فرود بهصورت جدا از صفحات اصلی یک وب سایت طراحی میشود.
آیا صفحه فرود مفید است؟
صفحات فرود اغلب توجه بازدیدکنندگان خود را بر کاری که انجام میدهید متمرکز میکند؛ بنابراین شما باید حتی چند صفحه مخصوص فرود ایجاد کنید که در ایجاد حداکثر تعداد مشتریان احتمالی وب سایت شما کمک میکند. اگر این کار را نکنید، تعدادی از مشتریان احتمالی را از دست خواهید داد.
5.استفاده از تصاویر فشرده
تصاویر عالی هستند! تصاویر در یک صفحه وب قرار میگیرند و توجه بیشتری را جلب میکنند. فراموش نکنید که فقط 10 ثانیه طول میکشد تا توجه بازدیدکنندگان وب سایت را قبل از اینکه دکمه بازگشت را فشار دهید، به دست آورید؛ بنابراین شما نیاز به استفاده از تصاویر قانعکننده و همچنین آرمهای سفارشی که احساس آنها را به کسبوکار شما متصل کند نیاز دارید.
6.سایت خود را با اعتبارات قابل اعتماد سازید
توصیف قدرتمند است! با توجه به اغلب سایت های بزرگ ، تعریف و تمجید سومشخص بهترین راه برای تبلیغ است. شما باید نظر مشتری را در سایت خود دریافت کنید که میتواند تلاشهای خود را برای فروش و درآمد انجام دهد. مردم همیشه قبل از خرید چیزی از نظر سوم شخص میخواهند. آنها تنها زمانی معتقدند که دیگران را با همان محصولی که میخواهند برای خرید آن را شاد کنند، ببیند. اضافه کردن نظرات مشتریان ارزشمند خود فروش را بهطور خودکار بالا میبرد.
7.کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید
لازم است که کلمات کلیدی کسبوکار خود را درک کنید. استفاده از کلمات کلیدی غنی در محتوای وب سایت شما کمک میکند تا سایت شما بهراحتی جستجو شود. هنگام طراحی یک وب سایت مطمئن شوید که کلمات کلیدی را بهدرستی در سایت خود استفاده میکنید. اگر شما یک وب سایت بدون هیچگونه ایدهای از کلمات کلیدی خود ایجاد کنید، به این معنی است که شما فقط وقت و پول خود را هدر میدهید.
8.استفاده از ویدئو در وب سایت شما
این روزها ویدیو در نتایج جستجو بالاتر میرود، زیرا اکثر مردم از تماشای تجربههای چندرسانهای در اینترنت لذت میبرند. ویدئو همچنین اجازه میدهد تا شما داستان خود را با ترکیبی از تصاویر بصری، تصاویر، صدا و موسیقی به اشتراک بگذارید. بر طبق گفته یک مقاله حقیقت این است که ویدیو در اولویت بازاریابان مدرن قرار دارد و در مهر و مومهای آینده رشد خواهد کرد. استفاده از ویدئو در صفحه وب شما منافع بیشتری برای کسبوکار شما به ارمغان خواهد آورد. اگر یک ویدیو را در صفحه اصلی خود قرار دهید، میتوانید حداکثر تعداد بازدیدکنندگان را برای ارتباط با آنها در سایت خود دریافت کنید.
9.بازاریابی ایمیلی
مهمترین چیزی که باید انجام دهید بازاریابی ایمیلی است اگر میخواهید تعداد بیشتری منابع از وب سایت خود تولید کنید. شما میتوانید شروع به انجام این کار کنید. با درخواست شناسه ایمیل از کسانی که در حال حاضر مشتاق کار شما هستند عملی میگردد. اکثر کسبوکارها پایگاه مشتری خود را بهطور مرتب کافی به دست نمیآورند، اما با ایمیل مارکتینگ عملی میگردد. ایمیلها قدرتمند هستند که مشتریان خود را در مورد خدمات دیگر سایت یادآوری میکنند.
10. ایجاد صفحه تشکر از مشتری
هنگام طراحی سایت یک صفحه با عنوان تشکر از خرید شما ایجاد کنید. این کمک میکند تا شما بخشهای مهم وب سایت خود را به هم لینک کنید. با ایجاد یک صفحه تشکر، شما میتوانید فراخوانی برای اقدامات بعدی در چرخه خرید ارائه دهید. تشویق آنها به دنبال کردن شما در شبکههای اجتماعی نتیجه تشکر از مشتریان است.
افکار نهایی
هنگامیکه شما طراحی وب سایت خود را برای کسبوکار انجام میدهید، به یاد داشته باشید که یک وب سایت بازتابی از کیفیت محصولات یا خدماتی است که شما ارائه میدهید. بنابراين طراحي جذاب وب بايد به اين دليل باشد که ارزش مشخصي را براي مشتریان قائل شدهایم. تا به سمت فروش تصاحب شود. امیدواریم که همه این روشها به شما کمک کند تا منجر به افزایش بهرهوری از سایت و تجارت شما گردد. موفق باشید!
منبع : آرشا وب
[ بازدید : 685 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما : ]